24 mars 2010

Fokusbyte....


Jag får hjälp, genom min väninnas kommentarer, med att inse att jag själv gör det som jag säger åt andra att ändra och det känns så skönt! Jag behöver också dom där puttningarna i rätt riktning för att kunna gå vidare och njuta av mitt liv till fullo och att alltid återvända till stormens öga.... Vi hjälper alla varandra till nya insikter.....
Jag har lagt fokus på fel ställe och dragits ur stormens öga och jag behövde hjälp med att få veta varför jag gjort det och jag bad om att få veta och fick det från oväntat håll.... så fungerar lagen om attraktion..... önska, släpp tanken och strunta i hur och var i stormens öga....

Det handlar om att lägga fokus på det jag förändra istället för att fastna där jag inget kan göra.... som att stånga mig blodig om och om igen och till vilken nytta?!
När jag har människor omkring mig som gör, säger eller skriver saker som jag retar mig på så tar jag ett djupt andetag och gör mig en bild av den personen i sitt allra bästa kärleksfulla jag, sådan som jag vill att personen ska vara när den ger mig sina kommentarer. Personen i fråga kommer att bli något helt annat för mig och känslan av irritation vänds till att bli ett leende på läpparna nästa gång jag hör eller läser något från den personen. Det är en magisk förändring och det handlar enbart om att lägga fokus på det jag vill ha i mitt liv istället för tvärtom.
Ju mer jag ger det negativa fokus och energi ju mer av det får jag så jag väljer tvärtom! Och det är att lära mig under vägens gång...och att välja stormens öga gång på gång på gång....

1 kommentar:

  1. Det där med att byta fokus, att vända negativt till positivt och att välja stormens öga är att förstå vad livet går ut på.

    Snart är jag också i dess mitt...

    SvaraRadera