27 mars 2010

En ängel....

Jag har fått hålla en ängel i min famn idag....
Han har tittat på mig med sina fantastiska ögon, han har sjungit, han har skrattat, han har varit där med sitt stora, öppna, rena hjärta, sin lycka och sin nyfikenhet..... Han har varit i drömmarnas land där han legat i min famn och han har varit trygg....
Han är en bit av mig och jag känner det så tydligt när jag får hålla denna ängel som bestämt sig för att komma hit till jorden och vara en del av mitt liv och jag är så tacksam, vilken gåva :-)
Att se hans föräldrar stråla av lycka när han ler mot dom, att se far- och morföräldrar bli enade i sin trygghetsring runtom honom och att veta att jag från och med idag är hans fadder och får bli en vägvisare i hans liv, det är lycka :-)

Framförde sången för första gången idag:
Genom ett barns ögon vill jag se, med ett rent hjärta kan det ske
Genom ett barns ögon vill jag se, så ren, oskuldsfull, jag ser

Helt oförstörd och vacker som
den tanke som nu till mig kom
Så full av liv och nyfikenhet

Jag ser ett ljus nånstans djupt där i mitt inre
Ögat i stormens mitt där har jag min ro
Där vill jag se

Genom ett barns ögon vill jag se, allt jag tänkt och känner kan jag nå
Genom ett barns ögon vill jag se, fridspalats; där kan jag få gå

Som vattnet i en källa klart
Det speglar solljus uppenbart
Kristaller gnistrar, visar min väg…..
Där vill jag se

Inget, absolut inget, kan störa oss två och den värld vi delar när han ligger och sover i min famn.... Där finns bara gränslös renhet, gränslös energi, gränslös frid och gränslös kärlek.....

Tack, lilla ängel, för att du vill dela ditt liv med mig.....

2 kommentarer:

  1. Åh Lisa, en tår och ett stort leende här när jag läser.
    Tänk att du lever med privilegiet att förgylla hans första tid här i livet med dina vackra toner. En ängel... vacker och totalt hel!

    SvaraRadera
  2. Välsignad du, barn av jorden
    och den stjärnströdda himlen,
    välsignad du, född av vatten och ande,
    välsignad du, barn som är en
    helig gåva i min famn.

    Varje barn bär bud till världen om att Någon
    inte misströstar om människan.

    SvaraRadera