5 mars 2010

Tuggor av livet...

Jag får frågan; hur gör du när du tar stora tuggor av livet?
Stora tuggor....... funderar lite på vad det är att göra det..... Jag är absolut hungrig på livet och att äta fort, mycket och föda som kroppen kan vara utan gör ju bara att jag får magknip och hamnar i en obehaglig känsla. Så jag äter lagom fort, lagom mycket och sånt som jag mår bra av. Jag känner efter och tänker på vad jag vill göra i mitt liv, jag gör det så länge jag vill det och jag gör det som jag mår bra av .... Visst, ibland tar jag rejäla tuggor och dom tar ju en stund att smälta....
Rolig tanke att jämföra matsituationen med livet.... :-)

Våren har kommit till Skåne! :-)

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att du utvecklar tanken om "stora tuggor av livet"! Dina tankar sätter igång tankar i mig. En kedjereaktion är i gång... ;-)

    Att "ta stora tuggor av livet" för mig, är nog att våga bejaka livet fullt ut!

    Varken mer eller mindre.

    SvaraRadera
  2. Älskar munsbitar, även kallad aptitretare!!! MUMS!

    SvaraRadera