15 mars 2010

Mandag

Har dragit till mig en rejal forkylning men jag valjer att lata den vara dar den ar och bara njuta av tiden har.
Appropa tid sa har min klocka pa telefonen spunk och byter siffror hursomhelst och narsomhelst vilket aterigen far mig att le eftersom jag sa mycket funderat over vad tid ar.... just nu hoppar siffrorna fram och tillbaka och jag ar ju anda har mitt i nuet och siffrorna spelar ingen roll! Absolut ingen roll, alltsa ar tid en illusion och det jag lever i ar nuet och klarar mig oavsett siffrorna pa displayen...
Fick just veta av en amerikansk dam att det beror pa sateliterna.....

Tillbringa ett gang timmar pa on Grand Turk med ett fantastiskt badvatten och gudomlig sand och jag har badat hur mycket som helst, helt ljuvligt! Solen holl sig bakom molnen idag och just nu sa inser jag att det var ett klokt onskemal for min nordiska kropp for det branner bra har och dar pa den nu och jag kan ju bara forestalla mig hur det hade kants om jag legat och brassat direkt under den karibiska solen mitt pa dagen.... ojoj...
Haftig kansla att solen star nastan rakt upp pa himmelen ocksa ;-)
Har sagt till mig sjalv flera ganger att det har ar en fantastisk upplevelse!

Vara samtal som pagar mer eller mindre hela tiden ar fantastiskt utvecklande och det ar sa skont att bara kunna fraga och diskurssa och fa vaxa...

3 kommentarer:

  1. Solnedgångar och goda samtal. Verkar som du har det ganska gott over there... ;-)

    Om jag blundar hårt kan jag förnimma en annalkande vår trots just nu 4 grader kallt och snödrivor som vägrar smälta bort.

    Men jag är inte bitter... ;-)

    SvaraRadera
  2. Njut av livet och det är nog meningen att man inte behöver ha några siffror att gå efter när du befinner dig på en båt.

    Fast det där med tid och illusion ska vi ta ett snack om någon gång. När du hittar hem igen från värmen. Var rädd om din nordiska hy och bränn dig inte för mycket.

    Kramar
    Ps 700 idag ;)

    SvaraRadera
  3. Vad är det du "vaxar"? Bikinilinjen eller kör du brasilianskt...?? ;-)

    SvaraRadera