8 mars 2010

Resfeber

Jag har lite resfeber! Sällan det inträffar eftersom jag är en lugn person som tror att allt ordnar sig och att allt blir som det ska och när jag skriver det så funderar jag på varför dom ska ta ut varandra; resfeber - lugn allt ordnar sig..... ? :-)
Resfeber är ju bara en förhöjning av spänning, lust och längtan och det är härligt. Kan bli lite distraherande också; stod i affären och skulle betala och letade febrilt efter min plånbok utan framgång tills jag insåg att jag hade den i handen.... haha!
Har i en veckas tid gått och tänkt att jag ska hämta upp resväskan från källaren och börja småpacka och jag tänker fortfarande ;-) Känner ju mig själv....

Att förbereda mig för resan känns som en bit i att resan blir den härliga upplevelse det kommer att bli. Min goda vän ringer och checkar av med både det ena och det andra och fixar och styr och jag bara svarar och ler; jag åker verkligen räkmacka i resförberedelserna! Jag ska vara i Göteborg på torsdag kväll, det är det enda jag vet sen hänger jag bara med! Lyx!

Längtan är en härlig och underbart frustrerande känsla både när det gäller att längta till människor och upplevelser. Den får vara där och den gör mig glad och jag snurrar ett varv där jag går på den isiga trottoaren, sträcker ut armarna och vänder näsan mot solen och hela jag ler :-)
Att få ha med lite av den känslan varje dag det är något jag önskar....

Min fantastiskt goe brorson fick fylla på mina längtankänslor igår. Vilken otrolig kärlek jag kände både till min bror och hans son, det bara flödade av energi!. Jag lämnade dom med känslan av längtan, tog ett djupt andetag på deras trapp och åkte sen hemåt. Glad att jag fick med mig några härliga fotografier som ger mig lyckokänslan :-) Och det är bara känslor av lycka ....

Hur skulle det vara att aldrig få eller kunna längta.....?

3 kommentarer:

  1. Jag hoppas att resan blir som du förväntar dig fast där är jag inte orolig.

    Jag vill bara önska dig en härlig tripp och jag kommer skänka dig en tanke då och då när jag svettas på gymmet.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hörrö Peter!
    Känner vi vår kamrat rätt så lär hon ju hitta ett gym på det där fartyget =)

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att längta.

    Att längta till något är bättre än att längta efter något...

    SvaraRadera