14 mars 2010

Lite resedagbok....

Hittat till internetcafet pa baten och har blir det till att klara mig utan bokstaverna med prickar pa... :-)
Blir lite resedagbok....

Fredag
Flyplatser ar en plats dar manniskor har ett enda fokus: jag vill till en annan plats! Att sitta och jobba pa en flygplats dar manniskor alltid ar pa vag utom just jag... kanslan blir att jag sitter fast... nada, jag ska ocksa ivag :-)

Det ar som en pjas: mannnen och kvinnorna i passkontrollerna upprepar samma fraser om och om igen, dock utan inlevelse, samma rorelser aterkommer, samma leende vid exakt samma tidpunkt; hava en nice flight!
Ny scen; manniskor sitter hogvis i vanthallen och pa given signal reser sig alla och manniskoormen ror sig slingrande mot gaten, ingen ifragasatter och alla har ett gemensamt mal: jag vill med planet!

Det piper varje gang jag gar igenom metalldetektorn och jag blir bodysearched varje gang. Tror det ar skorna som drar till sig detektorn. I Frankfurt tog dom en av min mina bocker och kollade efter explosiva amnen (jo, det ar sant!) Dom gjorde det med ett leende; It's just rutine....;-)

Flygplansstolarna ar gjorda for korta, sma o smala manniskor.... O for mig och alla andra... blir lite olika bekvamt bara under resan till Philadelphia som tar 9 timmar...

Att "fa komma in" i USA ar intressant... manga kontroller, mycket vantan och ett sant koande. (haha, vad roligt det ordet blev utan prickar pa oet!)
Tva applen i ett av vara bagage snokades upp av en arbetande sot liten drever, vilket resulterade i att vi alla fyra fick ga pa "declare" med annu fler koer och mer vantan... For ett rott och ett gront apple som bara ville gora en resa fran Sverige till USA... ;-)

Lordag
Jag har sovit skavfotters med min vaninna och det var lange sen kan jag saga som jag sov pa det sattet. Drar mig till minnes i scouterna som senast... Mysig kansla :-)

Att kliva ut i morse var som att mota den perfekta svenska sommardagen med bla himmel, nagra molntussar, sol och lite lagom med vind och efter frukost antrade vi poolkanten och det marks nu ikvall nar vi ar kraftigt roda allihop, harligt! Josses, vad solen tar....

Fartyget ar verkligen lyx med hur manga som helst i crewn, allt ifran den store mannen som tar hand om vara vaskor nar vi kommer till baten till han som trycker pa hissknappen at oss och alla ar vanliga och trevliga :-)
Piooler, musiker, mat, drinkar, spa, solstolar, affarer mm moter mig nar jag kollar in skeppet. All mat har jag betalt for sa narhelst jag vill sa kan jag njuta av den goda maten och farska frukten.

Har for forsta gangen fatt uppleva Jerry och Esther Hicks o "Abraham" och det var en mycket intressant upplevelse.... Lite hallelujastamning, vilket forvanade mit lite, vilket fick mig att fundera over religion, vilket resulterade i manga goa samtal.
Sa skont att vara med manniskor som ar i samma tank som jag! Behover aldrig forklara varfor jag fragar elelr hur jag tanker.... jag kan bara vara och fraga och diskursa...

Mitt resesallskap ar det basta jag kunnat fa! :-)

3 kommentarer:

  1. Kul med resebrev och du skriver så härligt. Det är som att få vara med på ett hörn av din resa.
    Vet att du mår bra nu.
    Ta hand om dig och din solbränna :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Låter helt underbart! Skynda dig INTE hem! :-)

    SvaraRadera
  3. Kommer du ihåg "loveboat"? Enjoy your stay...

    SvaraRadera