25 mars 2010

Balans

Det pratas mycket om att vara i balans, att hitta balansen i livet, att ha kontroll så att allt är i balans.... Det här är den mentala balansen och tittar jag på den fysiska så kan jag lätt se likheter.

"Labyrinten i mitt inneröra känner av accelerarion av huvudet och förhållandet till jordens dragningskraft"
När jag styr mina tankar åt det positiva hållet så håller jag ofta huvudet högt och min kropp rak och jag utstrålar energi. Jag känner mig fri i tanken, andas djupt och känner mig lätt, jag dras upp mot himlen.
När det negativa tar över sänker jag mitt huvud, böjer min kropp och släpper ingen energi eftersom jag ingen har. Jag känner mig låst i tanken, kippar efter andan och kroppen är tung. Accelerationen i huvudet blir automatiskt tyngre när jag sitter och vaggar.... Jag dras ner mot jorden....

"Tryck mot huden hjälper till att hålla balansen".....Människan är beroende av närhet och dom flesta av oss längtar efter hud mot hud på ena eller andra sättet. Det kan räcka med att ha ett husdjur som jag ofta kelar med. Jag vet själv att när jag upplever mänsklig närhet så reagerar min kropp som om jag flyttades utanför den. Min hud är så känslig så jag känner minsta lilla beröring, kan t o m känna ickeberöring genom energin från en annan människa. Sensorerna är fantastiska! Leker med tanken att ju mer dom får beröring ju mer receptiva blir dom...
Jag tycker om att ta på människor när jag pratar med dom, bara lätt beröring och det gör något både med mig och personen jag pratar med. Vet också att om du håller i en människa du grälar med så slutar man ganska omgående med det, beröringen tar överhand... min känsel talar till mig utan att säga något....
Mer kramar och beröring åt oss alla önskar jag mig.... :-)

"Seende märker att de genast får svårt med balansen om de täcker för ögonen"
Mina ögon är en stor tillgång och jag är tacksam för att jag kan se. Jag tror på att omge mig med saker som jag tycker om och som är vackra i mina ögon. Samma sak med personer; dom som jag drar till mig är alltid vackra i mina ögon. Det vackra gör mig lätt till sinne och jag mår bra.
När jag blundar så händer ju något med balansen och jag går in i en annan värld. Funderar ofta på vilken av världarna, seende eller blundande, som är min verklighet..... Jag kan utföra så mycket mer när jag blundar..... varför blir det en begränsning när jag tittar?
När jag ser har jag perspektiv till allting runtomkring mig och jag tar in intryck eller lämnar utanför när jag rör mig. Jag har en naturlig balans i det jag ska ta in för att hålla balansen....

Hitta balansen...? Den finns där när jag bara låter kroppen göra sitt och när jag går den väg som mitt inre säger till mig... min vilja och önskan styr min balans, för det enda mitt ickefysiska jag och mitt fysiska jag vill är att må bra och lyssnar jag till deras signaler så är min balans perfekt .... :-)

1 kommentar:

  1. Balans är när jag är i total harmoni med B.
    När jag var kassör i kören var det mitt jobb att ha koll på balansräkningen.

    Den var inte lika harmoniskt... ;-)

    SvaraRadera