4 mars 2010

Jag lyssnar...

”Om alla vore som du då skulle ju ondskan få regera i all evinnerlighet! (Orvar till Jonatan ur Bröderna Lejonhjärta)
Om alla vore som Jonatan, så skulle det inte finna någon ondska.” (Skorpan till Orvar)

Dom satt i TV i morse och pratade om tankens kraft och sa att den kan man bara använda till en viss gräns... Bara använda den i lagom dos för annars blir det provocerande..... Jag ville fråga dom; varför begränsar ni er? Varför skulle det funka på en nivå och sen sluta fungera på en annan?

Jag läser en status på Facebook där ordet rädsla förekommer.... Jag vet att personen ifråga säger att den lever efter "Lagen om attraktion"... Jag svarar att när du lever med och i LoA så slipper du vara rädd eftersom du själv bestämmer hur du vill att det ska vara...... Funkar det att ständigt leva i en kontrast till det man säger att man gör? Vad blir sanningen i det?

Pratstunden runt gulashgrytan blir till energi som handlar om att välja det positiva och jag uppfattar bara öppen energi... Jag lyssnar till dom som har föredrag innan jag ska upp och göra mitt och hör att dom brinner för det dom pratar om.... Jag önskar dom bara det allra bästa i sina karriärer :-)

Jag pratar om taggarna som växer i hjärnan när jag tänker och pratar i negativa termer och jag berättar om motsatsen med frukterna ,,,, Jag ser att hon ler när jag berättar det och hon ber mig komma hem till dom och samtal efter min rea till Karibien...
Den resan kommer att bli en vändpunkt i mitt liv, det känner jag redan nu..... :-)

Orvar gick för det negativa och förstärkte det.... Skorpan vände på allting och gav i det sitt lugn och ett starkt hopp .....
" Jag ser ljuset...... "

1 kommentar:

  1. Jag tänker att det är en process. Att starta det hela med att säga:
    - Jag lever i LoA!
    Det är där jag menar att det är en process, denna person vill fylla sitt liv med LoA och det blir så...

    SvaraRadera