18 mars 2010

Onsdag

Idag har jag sett en val! Vilken grej! Den visade sig tre ganger med att hoppa upp ovanfor ytan och sen slanga sig ner i havet igen... sa fantastiskt maktigt!
Manniskan ar verkligen liten i jamforelse med det enormt stora, vackra, maktiga universum vi lever i....
For att fylla pa med naturupplevelser sa tog vi oss till en av stranderna pa S:t Thomas pa U.S Virgin Island.... vilken strand och vilket vatten! Fargerna i vattnet gar i turkost och ljusblatt och ar sa salt sa att vi alla flot upp som korkar och kunde ligga och flyta utan rora en enda fena... och sa den perfekta temperaturen pa vattnet i kombination med lufttemperaturen.

Mina vanner fick se aloeveravaxten och genast akte ett blad av och den lakande vatskan anvandes genast pa deras kroppar. Jag forstar att det ar som att hitta diamanter och dom har gnkistrade och var stora. Harligt att fa vara i deras glada energi nar dom delade fortjusningen over den. Odlorna gjorde oss sallskap och sag ut att trivas bland palmerna och sanden.

Befolkningen pa on ar sa serviceinriktade sa jag kanner mig sa fantastiskt valkommen och dom fixar och styr och det ar taxi hit och dit och dom staller upp nar vi fragar om nat och ar alltid glada och trevliga och vi har lagt marke till att manniskorna pa dom har oarna tar det luuuugnt i livet. Det kanns som att dom har frid, lugn och ro bade till sinne och tempot utanfor kroppen och vi dras med i det och bara njuter av lugnet.

Vi var pa stand-up igar och vi skrattade sa att tararna rann och det har vi fortsatt med idag och det ar sa gott att skratta i goda vanners lag :-) En av matgasterna sa idag: "Please, don't stop! And whatever you did ore ate on that island I wish I had been with you and done the same!" Harligt!

Gungar ratt rejalt pa skeppet ikvall nar vi drar vidare mot Bahamas sa det far nog bli en tidig kvall i hytten, basta medlet mot lite tendens av sjosjuka ar lite somn och en att sjunga lite faktiskt ;-) Trodde faktiskt att vi bara skulle cruisa i lugnt vatten men na.... ;-)

Det har ar en resa bade for utsidan och insidan och det ar en alldeles lagom mix vilket gor mig glad :-)
Vi ar i det vi vill vara i och det for oss bara narmare oss sjalva och relationen mellan mig och mig ar den allra viktigaste...

1 kommentar:

  1. OM du var självlysande innan du åkte så är det inget mot vad du kommer att vara när du kommer hem, vännen!

    Längtar tills jag får vara i din energi...

    SvaraRadera