18 mars 2010

Torsdag

Har precis avslutat det sista seminariet med Esther och Jerry Hicks och det ar massor av intryck att smalta och just nu kanns det som att jag har lyssnat till sa mycket visdom och fatt sa manga aha-upplevelser att jag nastan glomt dom alla... det sagt med ett leende :-) Det ar gott att dela resan med dom jag gor for vi pratar, ventilerar, samtalar och disukussar nar andan faller pa... just nu har jag valt att ga at sidan lite for att helt enkelt reflektera lite...
Det har varit manga intressanta fragor som har kommit upp och ur vartenda ett av dom svar fragaren har fatt sa har jag fatt svar pa mina fragor, fantastiskt! Alla far vi personliga svar aven om svaret ar fysiskt riktat till den som fragat...

Det sista i seminariet handlade om tacksamhet och att om jag alltid kan ha och leva i kanslan av tacksamhet sa lever jag i LoA. Upplevelsen att vara i ett rum tillsammans med flera hundra personer som har samma nyfikenhet som jag, och som har kommit olika langt i sina funderingar, kanslor och tankar runt LoA, ar bara den latt magisk... det frigors sa enormt mycket energi och vi ar oppna i sinnet for det som kommar skall...
Mina funderingar runt mannen Jesus har poppat upp mer och mer och jag kanner mig nyfiken pa att lasa mer om honom som en man som utovade healing med sin energi och som bara genom att vara i fullstandig kontakt med sin energi helade manniskor som bara rorde vid hans mantel och det for att dom trodde att dom skulle bli helade... Det enda han gjorde var att vara i fullstandig kontakt med sig sjalv och sin energi... sa coolt! Vi kan alla vara i sann kontakt med oss sjalva och var energi och det finns inga mirakel eller mastare, det finns bara det vi sjalva ar... och det ar annu coolare!

I morgon vantar Bahamas och en heldag pa stranden och pa lordag ar vi tillbaka i Florida for att sen borja resan hemat pa sondag.

Klockan gar och jag finns och lever bara i nuet utan tid.... I min varld.... ;-)

4 kommentarer:

  1. Jag gillar funderingen om Jesus. Helt ny tanke hos mig *funderar vidare*
    Vem är Jesus, varför blev det så stort osv... spelar ingen roll för mig... det som tilltalar mig i det du skriver är att jag kan vara min egen Jesus!

    SvaraRadera
  2. Oj, så olika vi tolkar Lisas tankar...

    Jag tror inte alls att vi alla är Jesus "in persona", däremot tror jag att vi kan/ska använda vår egen inbyggda energi till att göra gott både för oss själva och andra.

    Till DET behövs inga mirakel eller någon mästare.

    SvaraRadera
  3. Intressant.. så du ser Jesus som ett mirakel eller mästare?

    I mitt inlägg menar jag att Jesus är en metafor (om jag nu använder rätt ord?)

    SvaraRadera
  4. Jag ser Jesus både som ett mirakel och en mästare. Han är transcendent - överskridande.

    SvaraRadera