31 januari 2010

Struktur

Just nu ägnar jag tankarna åt struktur.....
Det sker förändringar i mitt liv och jag inser att jag behöver se dom, vara i dom och nyttja dom till fullo för det är förändringar som jag önskat och som jag är glad åt.

Tidigare har jag jobbat med ett stort projekt i taget och haft en massa småskubb men nu ligger förändringen i att jag har ett flertal större projekt som jag vill strukturera upp och ägna min energi åt. Det är till att strukturera upp mina dagar som ju är arbetsdagar trots att jag inte alltid drar in pengar på det jobb jag gör.... än, vill säga. Det kommer ju att betala sig vartefter.
Tankarna går till hur jag önskar ha struktur på mina arbetsuppgifter och jag landar i att en av sakerna jag behöver göra är att strukturera upp mina dagar så att jag är effektiv och fokuserad. Ibland kan jag tro att det är lättare att ha en arbetsplats att gå till än att alltid vara hemma... finns mycket som jag kan lägga fokus på i det privata då....

Har en god vän som är grym på att ha ordning, det handlar om att bestämma sig för att dom här timmarna gör jag det här och dom här timmarna gör jag det här.... Han lyckas och mår bra i det!
Jag vill också prova och det är ju måndag i morgon, en fantastisk bra dag att fortsätta mitt liv på och bara få till en förändring och jag möter det med en härlig känsla :-)
Lusten driver mig .... som alltid.......

Jag vill ge mig själv en arbetsplats och jag vet var....... :-) Ett par timmar där om dagen med min dator och jag får genast struktur... Tack för den kreativa tanken!

Eskil är som en plog i den djupa snön..... :-) Cindy tittar mest på med förundran.....

2 kommentarer:

  1. Jag vill också ha struktur i min tillvaro. Det finns en trygghet i det, som tilltalar mig. Att Vara "wild and crazy" är inte mitt signum tyvärr, men önskar ibland att jag kunde ta lite lättare på saker och ting.

    När det gäller mina teologistudier MÅSTE ;-) jag ha struktur, annars funkar det inte...tror jag.

    SvaraRadera
  2. Tack fina Lisa, för samtal som får mig att må så gott, lite senare när jag kryper ner i sängen för att sova.

    Den här är till dig Becka: Joy the joyride!

    JAG förverkligar min dröm och jag är stolt över mig själv.

    SvaraRadera