26 januari 2010

Kroppen

Kroppen har fått sig lite olika upplevelser idag....
Började med en fantastiskt skön ansiktsbehandling och överkroppsmassage i förmiddags, helt ljuvligt och jag unnar mig det var femte vecka sen en tid tillbaka och är tacksam för att jag ger mig själv möjligheten att göra det. Min kropp gick ner i vila och jag var så trött vid två-tiden att jag för en gångs skull sov middag! Det händer en gång vartannat år..... Cindy och jag la oss under en filt och snoozade en halvtimme.... också skönt för kroppen :-)

Mindre skönt för kroppen blev det när jag stod på öronen i en gatukorsning, landade på rumpan och svanskotan fick sig en rejäl törn.... Den svullnade upp och min önskan om att gå och träna idag får vänta att gå i uppfyllelse tills i morgon....
Det är roligt hur jag reagerade när jag ramlade... sa högt: Jaha, och här ramlade jag! haha....
Det krävs både mod, lust och god halkteknik för att ta sig fram på stadens gator just nu.... och jag behöver både se upp och ner, is överallt.

Mindre skönt för kroppen också att jag ätit lite väl mycket idag... men det är bara vad det är och jag konstaterar bara att jag gjort det, that's it. Skönt att jag låter mig själv vara :-)

Språkförbistringar, eller "språkvirring" som en kollega sa, kan bli riktigt roliga :-)

1 kommentar:

  1. Jag gillar din skönt, avspända inställning till dig själv!
    Ok, jag har ätit för mycket idag. So what?!

    I morgon är en annan dag med nya förutsättningar och möjligheter!

    P.S Var rädd om svanskotan...

    SvaraRadera