25 januari 2010

"Alm 42"

Satt länge på förmiddagen och pratade med mina goda vänner, alla tre inlindade i goa filtar och en smuttandes på en kopp kaffe, och samtalen rör sig alltid om saker som gör att jag kan tacka för goda samtal..... Jag lär mig alltid nya saker i nya samtal, både om andra och framför allt om mig själv. Jag sa häromdagen i bloggen att jag är en iakttagare och jag inser nu att det gäller även i att se på och lyssna till mig själv. Idag har jag stannat upp i våra samtal, samlat mina tankar, varit tyst en stund, omformulerat det jag velat säga och sen sagt det jag önskat. Att välja rätt ord blir viktigare och viktigare för mig och jag ser, hör och upplever att jag blir mer och mer noggrann. Får höra att det handlar om ordklyveri och det må så vara.... för mig är det viktigt att välja rätt ord för jag vill att känslan inom mig är som bäst när jag säger saker.

Våra goda möten med mina nya projektkamrater har idag lett till arbetsnamnet "Alm 42" och det känns fantastiskt spännande! Vi alla fyra som jobbar med det här nu har olika bitar som vi brinner för och projektet har liksom bara rullat igång av sig självt och det känns som att vi kommit långt även om det bara är i sin linda.
Igår pratade jag mycket om att vara i den rätta känslan för projektet... att vi t ex bara ska prata om det med människor som är positiva till det vi berättar och att själva bara prata om det i positiva ordalag för det är då vi når vårt mål :-) Mycket positiv energi ligger till grund för "Alm 42" och det kommer att låta höra talas om sig... :-)

Det är härligt att få uppleva miljöombyte och att få träffa nya människor. Den här helgen har gett mig lite av bägge sakerna. Nu längtar jag hem till att fortsätta få veta saker om min nya lägenhet, välja att göra bra saker och möta nya arbetsuppgifter.
Efter den här helgen har med mig tre helt nya människomöten som berikat mig på olika sätt, något av mötena har kommit för att stanna och utvecklas i mitt liv, ett annat var en upplevelse för stunden och ett tredje stannar ett tag som en färgklick. Alla mina möten fyller på min erfarenhet av det som är och blir mitt liv.

Jag vet att människor som står mig nära idag har fått uppleva goda samtal och jag är så nyfiken på att få höra mer om dom och dom väljer förstås helt själva om dom vill dela med mig :-)

Det är skönt med dom här sena kvällarna.... allt blir lugnt och tankar och känslor har plats, rum och tid att få finnas bara precis som dom är.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar