8 januari 2010

Villighet

Sitter på radion och det är 45 minuter kvar till kvällens sändning av Karlavagnen. Det är lugnt på redaktionen och TV:n står på så att vi kan titta hur Marcus tar sig ut i "Let's dance".
Det är en härlig känsla att s a s "få hålla ställningarna" i Karlavagnen tills han är tillbaka för jag vet att många därute i vårt vackra, avlånga land älskar att höra Marcus prata med folk från söder till norr... och han kommer tillbaka :-)

Ikväll handlar det om att göra en nystart och jag har gjort en nystart vad det gäller att ta hand om min kropp och jag har kommit in i ett träningsstim vilket känns fantastiskt härligt. Jag mår bra både till kropp och själ och det ger mig massor av energi.
Jag vet att det är ett viljebeslut varenda ny dag när jag bestämmer mig för att jag vill gå och träna. Varje gång behöver jag besluta mig för att att samla ihop mina träningskläder, se till att hunden är rastad, planera in tiden jag ska vara på gymet och få det att gå ihop med allt annat jag vill göra under dagen.
Det är ett viljebeslut varje gång att följa målet som jag satt för min nystart.

För mig handlar det, förutom min egen vilja, om att vara med människor som tänker och gör samma saker som jag. När jag bestämt mig för att börja träna så ser jag till att dra till mig människor som också vill träna och som jag kan ha en dialog med om just träning och dess positiva effekter. Jag tror på att bara omge mig människor som stöttar mig och det bara genom att vara på väg åt samma håll, ha liknande mål och att vi samtidigt tänker liknande tankar. Och det i ALLT!
Jag har lärt mig att det finns något som heter hjärnkraft; ju fler människor som tänker samma sak ju mer styrka och energi blir det bakom dom tankarna och det är lätt att gå för sitt mål.
Där ser jag att det blir naturligt att jag söker mig till likasinnade i min önskan att må så bra som möjligt.

Återigen kan jag se att önskan om mina nystarter handlar om min egen vilja. Den enda som kan få mig att gå och träna är jag själv. Finns ingen som kan tjata sig till att jag ska göra det och jag menar i det också att även om jag är motsträvig när min kompis tjatar så kommer det ändå till att det jag själv som bestämmer att jag vill gå, bara jag själv.
Jag gör det jag vill. Jag och min vilja startar på nytt varje gång jag tar ett beslut som för mig framåt i positiv riktning. Och det positiva föder ännu mer positivt.

Jag kan ha viljan och för att få mina mål att gå i uppfyllelse så behöver jag villigheten att utföra dom..... :-)

Tränat idag; -1150.....

1 kommentar:

  1. Eller så handlar det om att söka sig till folk som vill samma saker.
    Det tror jag på. De människor som inte ger något tillbaka vill man inte ha med att göra om de inte är släkt förståss ;)

    Ha gott program och tack för träningsstödet :))

    SvaraRadera