17 januari 2010

Samtal

Det har varit en härlig dag med många möten som ger mig inspiration, glädje och saker att fundera över. Tacksam för alla samtal som berikar mig i mitt tänkande och i det som är mitt liv.
Mitt första samtal för dagen var med mig själv och det handlade om att ta tag i en arbetsuppgift vilket jag gjorde så det gav utdelning och jag säger till mig själv att göra och handla idag istället för i morgon.
I mitt andra samtal var jag lite av mentor vilket berikar mig genom att jag får sätta ord på mina funderingar och jag får ställa frågor som leder oss vidare i samtalet.
I mitt tredje samtal var jag en lyssnare och en medmänniska vilket ger mig möjlighet att utveckla min förmåga som lyssnare och jag tycker om att lyssna till människor.
Mitt fjärde samtal fick jag vara Lisa på alla plan vilket är skönt att landa i.
Det femte samtalet gav mig möjlighet att vara den kvinna jag är och få möta en ny person och i sådana samtal lär jag mig vad jag ska berätta och att ärlighet och nyfikenhet är goda egenskaper.
Alla fem samtalen utvecklar mig och gör mig till den kvinna, person och människa jag är...

Det sista samtalet för dagen blir med mig själv igen där jag med go känsla kan säga till mig själv att jag är en härlig kvinna, person och människa och det för att jag är jag :-)

Har fastnat för Katey Sagal ..... tack, Spotify!

2 kommentarer:

  1. Så härligt att träffa dej en kortis!
    Danstränade senare en dryg timme och det kändes riktigt bra! Ser fram emot att börja linedance kursen i kväll.
    Kram!
    Mariann

    SvaraRadera
  2. Glädje och tilltro sprids i din blogg! Tack

    SvaraRadera