18 januari 2010

Ålder

Överhörde ett samtal idag i omklädningsrummet på gymet, eller överhörde förresten, alla i samma rum hörde vad som sas. Två tonårstjejer som pratade skit om andra, ondgjorde sig över kompisars utseende, gnällde på telefonen som var seg och framstod som allra bäst själva...
Jag log för mig själv där jag stod och bytte om för att få min välförtjänta dusch efter ett bra träningspass, och tänkte att det är så skönt att vara 46 och verkligen kan få njuta av goda samtal närhelst jag önskar. Jag njuter av att veta vad jag tycker och att jag har slutat jämföra mig med andra och att jag slutat lägga fokus på hur andra är, säger och beter sig.

Det går att ägna hela sitt liv åt att tycka och tänka om andra utan att titta på sig själv och sitt egna beteende och det är ju ett val vi alla gör. Tänk att missa hela sitt egna liv för att jag bara tittat på andra?! No way! Jag vill se mig själv först och sen dom som följer mig på livets härliga väg :-) Ordet fokus återkommer.....

Ett lugn har intagit min kropp, ett lugn som bygger på lust.... lugn - lust.... spännande kombination....

Helena Jonsson fick Jerringpriset....... härligt!

2 kommentarer:

  1. *skratt* så du fick lyssna på ett härligt omklädningsrumssamtal. Visst är det roligt eller inte kanske jag ska säga.

    Bra jobbat som vanligt med träningen. Idag ska jag troligtvis träna. Men först ska jag handla nya grejor.
    Ha det gott :)

    SvaraRadera
  2. Önskar jag var lika duktig som dig med gymandet. Men de där samtalen i omklädningsrummet känner jag igen. Skulle kunna spendera en hel dag där inne och förundras över människors prioritering vad gäller att lägga energi och fokus. Tyvärr stannar ju inte denna sysselsättning i tonåren, den följer med vissa långt upp i åldern. Jag antar att det har att göra med hur man mår. Det är tydligen enklare att smutskasta andra för att själv framstå som bättre än att verkligen ta tag i sina problem. Hur som helst, tack för en mycket bra läsning. (letar febrilt efter någon bra låt till bröllopet =) /Kram Becka (Nautilus Martins blivande)

    SvaraRadera