12 januari 2010

Självklarheter

Livet är en resa... Det som fascinerar mig mest just nu är att vi alla lever på utan att egentligen veta hur nästa stund kommer att se ut.... vi litar blint på att livet kommer att fortsätta oavsett mina tankar om det och eftersom vi litar på att det ska fortsätta så gör det ju det... vi ifrågasätter sällan vad som kommer hända längre fram i livet, självklarheten att vi ska dit är just så självklar som självklarhet kan vara...
Samma sak när jag kör i mörker, jag ser kanske 10 meter framför mig och jag fortsätter att köra och köra och köra, gärna i hög hastighet, fast förvissad om att vägen fortsätter och fortsätter och jag tvekar aldrig... fascinerande! Jag har en förvissning om att det finns en väg som fortsätter där framme och jag kör på glad i hågen...

Alltså litar vi alla människor på att det som jag är förvissad om i min tanke är så det kommer att bli! Lagen om attraktion jobbar hela tiden och vi behöver bara bli medvetna om att det är så och när vi vet så kan vi nyttja den till fullo.
Jag önskar också att jag med lika stor självklarhet skulle "köra på" inom andra områden av mitt liv men där hakar det upp sig emellanåt. Det är dom gånger jag kryper fram på motorvägen, försiktigt, 30 km/tim och funderar över vad som ska komma där framme; om vägens svänger eller ligger det något på vägen eller är halt eller tänk om det kommer ett rådjur osv osv.... Jag sätter upp hinder för min fria framfart och JAG är den enda person som gör det.

Tillit är ordet som kommer upp.... tillit till att livet blir som jag med självklarhet önskar och vill att det ska vara.
Jag tycker om att köra fort och jag har tillit till att vägen fortsätter även när jag bara ser 10 meter framför mig ...

Lagen om attraktion är alltid i rörelse vare sig jag är medveten om den eller inte.... Alltid... :-)

1 kommentar:

  1. Har du någonsin funderat på att skriva en bok? Material till ett bärande budskap bara flödar ju fram. När jag läser vissa saker du skriver så blir det lite smak av poesi också.

    SvaraRadera