13 januari 2010

Gjort det igen

Jag jobbar med att marknadsföra körkryssningen för vi vill fylla båten till brädden med härliga körsångare. Jag jobbar en stund och gör lite annat en stund, tar en promenad med hunden och tar en kopp kaffe. Arbetsfrekvensen blir bättre och bättre och det handlar om självdisciplin... Än så länge utan att tjäna några direkta pengar och det är ju så mitt frilansande fungerar...

Jag har fortfarande en vilodag efter att ha "spöat" min träningskompis grymma resultat igår kväll med ett megapass på gymet.... meeen dagen är lång och det härliga är att jag kan ändra mig hur många gånger som helst på en dag och det är skönt att veta :-)

Och så har jag gjort det igen; sagt vad jag känner och vad jag upplever.... Det är med skräckblandad förtjusning jag gör det för det är att lämna ut mig själv... när jag tänker på det lite mer så undrar jag egentligen varför det är lite otäckt att lämna ut sig eller vad jag nu ska kalla det? Istället väljer jag att se det som en styrka att verkligen veta vad jag önskar, vågar och vill och att sen tala om det högt... Jag har slutat vara rädd, relationer och andra saker är bara vad dom är tills dom är någonting annat och livet är nu och för kort för att gå och vänta på något som eventuellt kan komma att inträffa och det sagt med att jag vet att LoA fungerar och det åt alla håll oavsett vad mina ord säger, det är det som finns i min kropp som LoA uppfattar och ger respons på...

Jag letar lägenhet, rensar upp min ekonomi, byter bil (så småningom), gör mig själv med jobb, och ser till att min kropp, mitt mentala jag och min själ mår som allra bäst...
Och vill jag le med hela kroppen så tänker jag på min resa i mitten av mars.... Jösses! :-)


2 kommentarer:

  1. Ok darling...hur länge ska du hålla oss på halstret ang din resa? ;-)

    Säffle eller Övre Volta??

    SvaraRadera
  2. äsch.....ho' ska åke ti' Bjärka Säby, ska ho...;0)

    SvaraRadera