22 november 2009

Vem lurar vem?

Idag har jag genomfört handlingar som gör att jag verkligen ifrågasätter mitt eget handlande.... Vill jag verkligen göra saker där människor tror att jag tycker, känner och tänker på ett visst sätt och när jag finns i sammanhanget och utför det jag gör så skriker det i mitt inre; Det här är inget jag mår bra av.... Vill jag verkligen vara i det?!
Lurar jag människor...? Är det mitt ansvar att fundera över det? Lurar jag mig själv... ?
Dagens handling är över, jag har gått vidare, tiden har gått vidare....
Jag känner tydligt; att utföra handlingar som strider mot det jag känner och tänker det vill jag sluta med direkt.

Jag hör runtomkring mig människor som säger negativa saker om andra människor och också om sig själva. Jag tror att det enda jag kan göra är att säga goda saker och tänka goda tankar och skicka positiva känslor om och till människor jag möter på min väg.
Nu kan jag höra folk säga; Va?! Jag måste väl få bli förbannad på människor, dom som gjort mig orätt!? Säga att dom är värdelösa puckon!
Ok, säg det om du vill, jag bara undrar; vad gör det med dig och vad blir dom människorna för dig?
I min värld så tror jag på att ta fram det goda, om det så bara finns små, små saker och fokusera på det för att få fram den bästa relationen. Säger jag positiva, upplyftande och härliga ord till människor så blir dom likadana och naturligtvis tvärtom. Här är det tanken som styr OCH känslorna.... känslorna skickar ut massor av energi och signaler .... mer än jag anar....

L



2 kommentarer:

  1. Du gör helt rätt. Goda saker ger gott tillbaka.
    Jag är en positiv person och jag brukar säga att den positive har lika mycket fel som den negativa men bra mycket roligare. Om det är något som gör att jag inte mår bra av det så undviker jag det. Såklart att man ibland måste få pysa ut om något gror i en men ett bra träningspass brukar göra mig glad igen och då kanske komma på ett annat sätt att se saken på.
    Ta hand om dig.
    Vi ses :)

    SvaraRadera
  2. Så klart vi ska träna ihop någon gång. Frågan är bara när :)
    Kommer du hit så har jag lunch mellan halv tolv och kan träna som längst till ett.
    Ska jag åka upp till dig så blir det vid 17 tiden. Måste bara ta reda på om det går eller får men det måste det ju, ví önskar oss det ;)

    SvaraRadera