16 november 2009

Rätt = fel

Haft en bra dag idag, den har blivit precis som jag önskade :-)
Började med att återigen bränna 600 kcal på gymet, därefter en långpromenad och sen fick jag en fantastiskt god kyckling i dillsås hos min kompis som verkligen vet hur att laga husmanskost. Tack!
Sen iväg till första repetitionen inför "Juletid" och det var med stor glädje och förväntan som jag kom dit och jag blev bemött med bara glad ansikten och mycket förväntan. Både nya och gamla ansikten och det är en fantastisk känsla att över 100 personer, som aldrig träffas annars, samlas, får en not i handen, öppnar munnen, ljudar och får ut vackra toner och på en sekund blir vi en enhet :-) En lika stor upplevelse varje gång.....
Och Carola, here we come den 29:e!
Att sen ha härliga tjejkompisar i bilen på resan dit och hem, som skrattar ohämmat när jag beställer mat vid en drivethrough, det är också lycka :-)

Har fått avsluta dagen med att filosofera högt och lågt, med någon som står mig nära, över bl a rätt och fel... Är rätt = fel och fel = rätt och tar dom i såna fall ut varandra? Och behöver det finnas rätt och fel? Vi kan bara uppleva utan att värdera om det är rätt eller fel....
Skillnaden på inverkan och påverkan kom också upp precis som skillnaden mellan feelings och emotion....
Så skönt att få filosofera fritt och bara få vara i den känslan.... och illusionen TID går så fort....

Och så ska jag sluta använda ordet men....

L

2 kommentarer:

  1. Tack Lisa för en lyckad körövning och resan var trygg och roande :-)
    Jag är förvånad att du använder dig av ordet "ska" och självklart är allt okej :-)

    Själv längtar jag redan till söndag och är medveten om att jag kommer uppleva massor innan nästa övning!

    Kram

    SvaraRadera