24 november 2009

Tisdag...

Min goa vän och jag käkade lunch på Knäppingen - Stadsmuseet, vilken fantastisk mat och vilken salladsbuffé! Blir helt klart fler besök där.
Att träffa M och få sitta och prata om livet, om religion (hon läser till präst) om vardagliga saker och musik och hela tiden känna värme och kärlek mellan två väninnor, det är vardagslyx.
Ställde ett par "kniviga" frågor om kristendomen och hur dom tänker där och det ledde både till skratt och funderingar. Tycker om när det är högt i tak....

Fick flera timmar till med goda samtal men någon jag tycker mycket om och det rörde sig om filosofiska tankar, även där högt i tak och jag älskar när det liksom knollrar till i hjärnan och jag får tänka 14 varv till innan tanken landar. Dagens filosofiska nöt var: Kan man skapa sin dåtid genom rätt tänk i nutid...?
Så glad för dom här samtalen, jag växer nåt enormt!
Jag är också tacksam till mig själv eftersom jag önskat in den här personen i mitt liv... :-)
Go känsla!
Börjat nosa på ett nytt yrkesben också; FGC.....

Hade glädjen att få träffa min älskade bror en halvtimme nu ikväll när han passerade genom Norrköping. Jag älskar verkligen min bror och är så tacksam över att han finns. Vi delar allt som händer oss i livet och han står mig väldigt nära...... Han ska bli pappa närsomhelst och jag ser med värme på honom att han är glad, stolt och redo att bli pappa.....
Stolt faster finns också :-)

Dagens motion: 45 minuter stavgång i morse, 700 brända kcal på cykel/band och 125 situps...

Jag är den enda personen i hela världen som umgås med mig 24 timmar om dygnet.... :-)

L


4 kommentarer:

  1. 700 för andra dagen i rad :)
    Impad. Du måste känna i kroppen nu hur det ger resultat.
    Dels starkare och så måste den kännas mindre.
    Bra jobbat( läs jag ligger efter )
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tack för allt det goda i livet som du delar med dig av.

    SvaraRadera
  3. Peter; du ligger hästlängder före! En inspiration :-)

    SvaraRadera
  4. Varje dag är en ny dag. Idag ligger jag efter då jag vilar!! Ja jag vet att det är ovanligt men jag har kört rätt hårt nu och kroppen sa till om vila. Jag lyder. Tror att jag tjänar på det i längden.

    SvaraRadera