29 november 2009

1:a advent

Nyss hemkommen från konserten med Carola vilket var en härlig upplevelse ... Det är så himla spännande att jobba med en kör när det väl är skarpt läge... live..... Vi hade ju repat och det var ju toppen, sen blev nästan inget som vi övat när det väl var konsert och det är ju det som är det härliga, bara att blåsa på, lyssna, peppa kören och se till att kören har fullt fokus på mig så gör vi ett gott jobb tillsammans...
Carola var nöjd och Pelle också. Trevligt att byta ett par ord med Carola och ge Pelle en kram... Han är bäst när det gäller gospel!

I morse hade jag bestämt mig för att åka och lyssna på antingen Gistadgänget eller Peter i Linköping och det blev Linköping... kom iväg väldigt sent och var på plats 2 minuter över 11 och tänkte att det var bra kört. När jag kom fram till kyrkan så visade det sig att dom startat en timme tidigare än jag trodde ... haha.... så jag fick "bara" höra Otto Olssons "Advent" och sen fick jag ett härligt samtal med Peter :-)

Efter en sån här dag så blir det alltid lite tomt..... önskar mig den där kramen och det där lilla goa samtalet som gör att jag får tempot ur kroppen..... Vara nära den jag tycker om...


3 kommentarer:

  1. Det man vill får man, eller hur var det ;)
    Tack för mycket Lisa.
    Framförallt för glädjen.
    Efter 4.5 timmars sömn så avstår jag träning på lunchen.
    Känner jag mig själv blir det något sent ikväll istället, om jag försöker ;)

    SvaraRadera
  2. Tack för en härlig upplevelse! Konserten var helt underbar och det är alltid så härligt att se dig dirigera kören!

    SvaraRadera
  3. Det låter som om din helg har varit fantastisk och fylld med mycket härlig musik.

    Vad skulle vi göra om musiken inte fanns? Jag tror att världen skulle vara en mycket torftigare plats att vara på i så fall...

    SvaraRadera