26 november 2009

Bubblor


Jag har idag befunnit mig i den härliga filosofiska bubblan och i den bubblan finns tankar, känslor, frågor och goda samtal.
Tankar som jag drar runt massor av varv och jag låter dom vara och släpper fram alla tankar, ingen tanke är mer värd eller mer rätt än någon annan, alla får plats... och ju mer jag tänker ju mer plats får jag för nya tankar....

Känslor som far hit och dit.... Ibland vill jag tygla dom och lyckas... Ibland drar känslorna iväg med mig och leker tafatt med mina tankar; tanke - känsla - känslan - tanken - känsla/tanke.... tänk en känsla.... känn en tanke.... Jag vill känna och jag vill känna mycket och ofta

Frågor som både är stora och små... frågor som jag vill svara på... frågor som aldrig får några svar utan som kommer att förbli som osynliga tankebubblor som svävar ovanför mitt huvud och ibland dimper ner och påminner mig.... Frågor som blir svar.... frågor som blir till ännu fler frågor.....

Dom goda samtalen blir som en sambandscentral för alla mina filosofiska upplevelser. Tack vare dom så kan jag lotsa mig själv vidare i det filosofiska rummet.... tack vare dom lever jag ett rikt liv... tack vare dom så gör jag mina val och formar mitt liv till det jag vill att det ska vara.... Dom goda samtalen med människor som jag tycker mycket om...

Jag är så tacksam för alla mina upplevelser....

4 kommentarer:

  1. Det är med dem som står en nära som de goda samtalen är som bäst. Det kan aldrig bli fel.
    Våra goda samtal i tisdags bär mig igenom en otroligt jobbig hemtenta just nu...

    I morgon på konserten får du vara det ljus i mörkret för dem som inte själva har hittat sitt eget ljus

    SvaraRadera
  2. Vet du, jag har bestämt mig för att sjunga "Ljuset" i morgon..... Tack vare att du pratade om sången och också för att du vet hur mina tankar går just nu.

    Du kommer att fixa din tenta galant för att du gör det du vill just nu i livet och för att du känner att du är på rätt plats. Du riktigt strålar när du berättar om dina upplevelser :-)

    SvaraRadera
  3. Tankar är som muskler: Ju mer dom används desto fler blir det!

    SvaraRadera
  4. Att få fundera är skönt, ibland. Ibland är det skönt att slippa fundera och bara gå på känsla,det där som bara finns någonstans. Rätt eller fel vet inte men rätt för mig.
    Men det är rätt konstigt att genom att få tänka på något som någon annan har sag så får jag mer kännedom om mig själv fast att jag inte håller med.

    Att diskutera är det bästa som finns. Att få fundera över något som någon annan säger värdera och och säga något tillbaka. Fantastisk.

    SvaraRadera