13 november 2009

Jag fyller mina lungor....

Har varit på gymet och det är så skönt att få svettas riktigt ordentligt både till kropp och till sinne... Alla vi som går till gymet gör det av en anledning och jag vet att dom flesta av oss mår riktigt bra efteråt... Brände iväg 600 kalorier idag igen och det med Carolas "Jag lever livet" i öronen om och om igen....

"Varje morgon vaknar känslan av förväntan
mitt i livet ser jag drömmar nå sitt mål
och hoppas att jag alltid når mig längtan
om jag faller så reser jag mig om och om igen

Jag kan känna livet som pulserar
Jag vill känna vinden i mitt hår
Fånga varje ögonblick av lycka så länge mitt hjärta slår
Jag lever livet
Jag fyller mina lungor och jag andas
jag känner sommar, vinter, höst och vår
och jag ser en morgondag som randas så länge mitt hjärta slår

I min värld finns det ingen som är ensam
i gemenskap finns det plats för dig och mig
Varje dag nu vill jag välja rätt på vägen
om jag faller så reser jag mig om och om igen

Inga vägar är för svåra för att gå
inga drömmar är för stora för att nå
Så våga tro att du kan lyckas om och om igen"

Idag ger den här texten mig en fantastiskt känsla och jag gör den till min egen och jag fyller verkligen mina lungor med ny luft varje dag!

Ska ta mig en funderare över ordet "fri" och "fritt" till mina små krönikor i Karlavagnen ikväll.... och så ska vovven till husse :-)

L



1 kommentar:

  1. Impad över dina 600 kcal. Jag löpte bara 230 idag men jag styrketränade en halvtimme innan så....

    Ha en härlig helg med allt du önskar dig.
    Kram

    SvaraRadera