9 november 2009

Allt är energi....



Idag har jag fått uppleva energi på nära håll flera gånger om....
Energi mellan två människor, energiutlopp i fysisk träning, energi i att dela musik med andra, energi att fysiskt känna någon annans smärta..... Och allt är samma energi! Bara jag som människa som delar in det i olika energifält och gör en företeelse av var och en av energiflödena....
Allt är energi! Allt.......

Jag tror att kärlek mellan två människor, när den är sann och äkta, är den ultimata energin...
Det kan t ex vara mellan två älskande, mellan barn och förälder eller mellan syskon...
Kärlek är energi.... Energi är kärlek....
Och att genom den energin komma in i ett flow och glömma tid och rum...... är det att vara riktigt lycklig?
Kan jag uppbringa så mycket energi ensam eller behövs det en tvåsamhet för att komma dit?

Och vad är det att vara i en tvåsamhet? Kanske att känna kravlös kärlek mellan två personer...?
Fantastiskt tacksam för mina upplevelser denna måndag och jag önskar mig mer av den energin.... och jag vet att jag kommer att få den för det är vad jag önskar mig :-)

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar