4 november 2009

Det snöar!

Det snöar! När jag var barn tyckte jag alltid att den första snön kom just till min födelsedag och tydligen gör den det fortfarande :-) Jag tycker om när det snöar då jag får dra jackan närmare kroppen, dra upp halsduken, sätta på mössan och frysa om näsan :-) Och min vovve ser mer ut som en dalmatiner än en schabrador! Hon älskar för övrigt att hoppa i stora snödrivor, men dom lär nog vänta på sig ett tag till .....

Har haft ett frukost möte med Lasse idag om vår körkryssning och det känna alltid så fruktbart, roligt och positivt när vi ses och det finns alltid tid för att dela skratt och vardag och frågor om livet. Tycker väldigt mycket om Lasse och har känt honom nu i 22 år.... Han och hans fru var dom första som hälsade mig välkommen till Norrköping då, 1987, med att bjuda hem mig på mat en söndagseftermiddag. Jag minns fortfarande deras schackrutiga golv i deras lägenhet....

Har också, tillsammans med Marcus Birro idag, hälsat på den lyssnare i studion som bjöd mest på Världens barninsamlingen och att få vara med i studion under en sändning i SRÖ. Fantastiskt härligt att se henne när Marcus klev in i studion, en idol för henne och hon lyste upp och var salig, så härligt! Och det bara för att Marcus är Marcus och bara gör det han vill :-)
Dessutom så lurade Nisse Sandström mig att sjunga "All of me" live i en fantastisk "Icke-Lisa"-tonart... haha!

Nu blir det ut med nosen, lite träning och sen ett härligt möte :-)

Mer snö! :-)

L

1 kommentar:

  1. en fantastisk ickelisatonart... intressant *hihi*

    SvaraRadera