12 november 2009

Välja mina ord

En trött vovve och en trött matte bland höstlöven på gatan i morse... bara att dra med henne ut till Ljunga och gå spåret ihop med mina stavar... Fantastiskt skönt när promenaden är över och jag kan äta min frukost :-)

Har upplevt mitt livs första ansiktsbehandling idag och DET gav mersmak! Fantastiskt vilken njutning att ligga på en mjuk brits med ett skönt täcke och någon som masserar mitt ansikte med olika sorters krämer och det ömsom svider och ömsom svalkar. Luftfuktarmojängen var spännande också; som att andas in varm, kletig sommarluft.
Fick rätt ok för min hud ändå så det kändes bra. Anita på Skolgatan vet vad hon gör.

Var en sväng på radion och pratade om ämnet i Karlavagnen i morgon som jag sänder igen, vilket är väldigt roligt, och det blir fritt i morgon kväll och jag kanske gör en prata om tur och otur som jag ju avstår från att tro på att det finns....

Har sen träffat två härliga människor som gett mig goda samtal och massor av god energi och jag mår bara bra och det är så skönt. Jag är så tacksam!

Jag inser att det är SÅ viktigt att välja mina ord när jag pratar och skriver för varje ord jag väljer sätter mig i positiv eller negativ energi och jag sänder ut densamma.
Jag inser också att jag är en mycket spontan person som vill mycket och som ibland får människor att stå som frågetecken när jag drar igång mina resonemang... och jag är bara tacksam över att då bli ifrågasatt om vad jag pratar om. Jag får stanna upp och tänka till en gång till.... spontanitet i all ära.... och jag gör ju bara det jag vill..... och ALLT är ok :-)

Min vovve sover här bredvid mig och hon snarkar så gott......

L

1 kommentar:

  1. Att vara som man är utan att tänka är skönt och befriande. Inte alltid jag tillåter mig vara sådan. Det är ju alltid ett eget val jag gör.
    Lycka till med sändningen.
    Kram

    SvaraRadera