8 november 2009

Staren....

Det är så härligt att veta att livet består av upplevelser och att jag själv sätter mig i härliga upplevelser och idag har jag fått uppleva EEKK (Eric Ericssons KammarKör) i Hedvigs kyrka.
Vilken fantastisk kör! Vilken homogen klang, vilken fantastisk dynamik, vilken otrolig utväxling, vilken påtaglig närvaro av sångarna i rummet, vilken precision och vilken teknik!
Jag vet hur mycket jobb det ligger bakom att få till en sån här kör och jag satt bara och njöt.... slöt mina ögon flera gånger och bara drogs med in i musikens och tonernas förlovade land.
Det här var ett acapellaprogram med Niclas Rådström som konferencier och han var en mycket bra länk i programmet. Han pratade bl a om fenomenet synestesi som ju jag har privilegiet att få inneha och det är en spännande sak :-)
Kören kommer till De Geerhallen den 5 dec så ta chansen att lyssna till dom då!

I förmiddags var jag och sjöng hos Frälsningsarmén och dom berättade att jobbet med att bygga om kyrklokalen nu blir av och kommer att ta ett halvår att färdigställa och det gläder mig verkligen att dom får till det! Frälsis är dom jag stöttar nu för jag tycker dom gör ett så bra praktiskt jobb och vi har hittat ett bra samarbete så jag får låna deras lokaler till mina kurser. Tycker om att vara där :-)

Har hunnit med att shoppa lite kläder också och en härligt gosig morgonrock :-)

Vet du förresten varför staren sjunger på hösten till skillnad från alla andra fåglar som använder sin sång som bl a lockrop på våren? Jo..... för att den kan och för att den vill!
Precis just därför sjunger vi människor också, för att vi kan och för att vi vill!

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar