27 november 2009

Tankar

Sitter och förbereder det sista innan jag ska iväg till radion och sända Karlavagnen ikväll. Det känns som ett hedersuppdrag varje gång och jag trivs verkligen med programmet :-) Jag tycker om att lyssna till människors berättelser och ställa några frågor och oftast känns det som att det bara är jag och lyssnaren och att det sen är 500 000 som lyssnar..... dom får gärna lyssna till vårt samtal :-)

Funderar idag över att vi tänker 65000 tankar per dag varav 95% upprepar sig från dag till dag... Det är bara 5 % av tankarna som jag byter ut, 5 %! Det är ju en fantastiskt liten siffra.... Undrar om det går att ändra på den siffran och få upp den till åtminstone 20 %...? 65000 tankar om dagen, jösses..... Undrar hur lång en tanke är? Är det när jag avslutar med ett hängande frågetecken...?

Rejäl träning idag; 2 omgångar med stavgång och 600 kcal på gymet = 1000 brända idag :-)


1 kommentar:

  1. Du är bäst kompis. Är otroligt impad över din träning och dina tankar.
    Lycka till ikväll.
    Kramar

    SvaraRadera