20 november 2009

Riga

Fredag eftermiddag och det har varit ett händelserikt dygn av förklarliga skäl :-) (skrev först själ och det blir ju himla fint egentligen.... :-)
Igår brände jag av mina 600 kcal, lämnade vovven och drog till Sthlm, hämtade upp Lasse och vi tog oss till Frihamnen och båten "Romantika". Den här båten ska vi kryssa med i februari när det blir körkryssning. Allt har funkat kanon och all personal är fantastiskt trevlig.

Idag har vi traskat runt i Riga, vacker stad, och kollat läget på kyrkan vi ska sjunga i och träffat höjdare inom körlivet vilket känns så bra. Ser fram emot det här samarbetet.
Känslan av att möta människor som bor på platsen och att få ett ansikte på dom och få prata live är mycket värdefull. Det här känns bara bra :-)

Idag är WiFi som gäller här på båten, första gången jag använder det faktiskt, himla bra grej.

Lasse och jag filosoferade högt och lågt igår när vi njöt av buffén och det var allvar blandat med många skratt. Lasse är härlig!

Läser också "Hemligheten" som handlar om hur att möta det andra könet och få till en varaktig relation.... mycket intressant.....

Kvällen går åt till att författa viktiga brev till Riga stad om vårt projekt.

Längtar hem? Ja..... Eller missar jag nuet då....?

2 kommentarer:

  1. Njuut för det hinner du inte göra i februari ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Härligt att ni har rekat! Jag blir så sugen att följa varje gång jag läser något du eller Lasse skrivit om körkryssningen, går in på korkryssningen.se och kikar lite då och då och blir pirrig i magen =)

    SvaraRadera