6 november 2009

Pappa

Min dag igår slutade på ett mycket härligt sätt och jag fick en fantastisk present av en person som betyder mycket för mig... Nu är jag ett år äldre och visare och mitt liv visar sig från sin ljusaste sida och jag är bara tacksam :-) Vad jag fick?! Det kommer att visa sig vartefter .... ;-)

Jag har nöjet och privilegiet att få sända Karlavagnen ikväll och det ska handla om pappor, det är ju Fars Dag på söndag.... Mamma och pappa, två fantastiskt viktiga personer i allas våra liv....Utan dom hade dom flesta av oss fortfarande bara varit tankar... Och vem är det som är det egentliga ursprunget till att det blir barn; är det pappan som ger sina spermier eller mamman som har "bostaden"? Inga spermier - inga barn, inga ägg och bostad - inga barn.... Det är ju helt klart ett samspel och varför ska vi utröna vem som är viktigast?

Jag är själv uppvuxen med frånskilda föräldrar och pappa har varit en helgpappa och det har naturligtvis påverkat mig på många sätt i livet. Jag har "gjort upp" med min pappa och idag så älskar jag honom för den han är, han är min pappa men har varit frånvarande som p a p p a under min uppväxt och som sagt, idag så umgås vi och jag har accepterat hans val i livet, likväl som han har accepterat mina. Vet bara ytterst lite om hans förhållande till sin pappa och hans pappa i sin tur....
Min mellanbror ska bli pappa här i december och jag är så lycklig för hans skull och det ska bli roligt att följa hans väg som pappa och jag får bli faster :-)

Nu blir det promenad med Cindy och Eskil och ett pass på gymet innan jag går upp till radion och sätter mig i studion för att prata med lyssnarna fram till midnatt. Roligt!

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar