3 november 2009

En idé, kan man stjäla den? Eller lånar man den bara? Någon sa: "Mediokra kompositörer lånar, stora kompositörer stjäl"....... Allt som någon människa tidigare gjort kan jag också göra.

Att bara ta fram penseln och måla efter en idé man fått och sen färdigställa idén till verklighet, det är säkert en härlig känsla precis som att gå från repetition till färdig konsert! :-)
Tavlan här kom till världen som först igår och är målad av en god vän som har mycket energi och styrka som kommer ur hans pensel... :-)
Och jag upplever den kraften framför allt i dom röda cirkeldragen....

Började morgonen med en härlig långpromenad runt strömmen och fick dela goda samtal.
Att få dela det som händer i livet och samtidigt njuta av högarna av gula löv som jag får sparka mig igenom ibland och samtidigt se min gamla vovve jaga änder bara-så-där-så-att-dom-flyttar-lite-på- sig, höra dom hånskratta utifrån strömmen där dom landat och sen avsluta mötet med en kram...... vilken go känsla :-)

Möten med människor som vill dela sina upplevelser med mig ger mig nya perspektiv på det som vi kallar livet...

Och idag har jag längtat ovanligt mycket.......

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar