7 november 2009

Rolig kommentar :-)

Idag har jag gått en riktigt härlig långpromenad med fantastiskt gott sällskap, bästa möjliga och det var goda samtal från början till slut. Tänk vad goda samtal gör att allt känns lättare, roligare och tiden fullkomligt bara flyger iväg och leendet finns både på ut- och insidan :-)
Ett gott samtal leder vidare framåt och utvecklar och invecklar.

Efter den promenaden så tog jag med mig Eskil, grannens golden retriver, på en långpromenad för att han skulle slippa barnkalaset i familjen. Tror att han var tacksam ;-) En fantastiskt glad vovve som älskar att springa av sig, vilken glädje i den fina hundkroppen!

Fredrik Törnvall har anordnat en välgörenhetskonsert till förmån för barncancerföreningen här i stan och vi bjöd på konserten i Immanuelskyrkan ikväll och fick in över 6000:-, riktigt bra. Härlig att få sjunga med Fredrik och lyssna till hans gitarrspel :-) Det är så fantastiskt lugnande och vilsamt att lyssna till gitarrmusik... Tacksam för att jag fick sitta och njuta den timmen i kyrkan. Jag sjöng bl a "I Ditt ansiktes ljus" skriven av brorsan och jag bara älskar den lilla enkla sången, tack Erik för att du och skrev den!

Har också förmånen att bo ihop med en härlig tjejkompis och vi har så roligt tillsammans och vi pratar mycket och ofta och då handlar det om livet, förhållanden, kärlek, vänskap och mycket annat. Vi kompletterar varandra hur bra som helst.
Efter att ha suttit vid köksbordet ikväll och pratat länge om att gå in i nya relationer eller inte så säger hon helt plötsligt: "- Jag tror jag ska börja knarka!" Vilken fantastiskt rolig kommentar, vi skrattade i flera minuter efter det.

L

1 kommentar:

  1. Det var ta mej tusan en klockren kommentar från henne.
    Det känns som att det ska vara en "hon" att säga nåt sånt =) Goa tjejer ni!

    SvaraRadera