18 februari 2010

Vanor

Jag ler åt mig själv när jag inser hur snabbt jag lägger mig till med nya vanor .... :-) det kan gå på tre-fyra dagar så har jag ett nytt mönster som jag gärna vill vara i och det handlar ju förstås om positiva upplevelser..... Tror det tar längre tid för mig att komma in i negativa ovanor vilket ju är bra....
Jag vet också att jag är bra på att bryta mönster vilket ju gör att jag sällan fastnar länge i nåt... vilket i sin tur gör att jag får uppleva massor av härliga saker :-) och jag lever i nuet... precis det jag önskar...

Att sätta mig i gamla miljöer med "gamla" vänner när jag fått in ett nytt mönster gör att jag lätt faller tillbaka... Det gamla ger mig trygghet, jag vet hur det känns där, jag känner mig "hemma"... den nya gräsmattan lockar mig... och det nya mönstret kommer så småningom att bli till mitt gamla mönster och jag kommer att hitta ännu en ny gräsmatta som i sin tur kommer att bli en gammal osv....

Goda samtal med min goa väninna gör att jag ägnar min tanke och känsla åt det jag verkligen vill göra....

Anja Pärson, vilken grym tjej! Snacka om vinnarskalle! Jag är imponerad och det händer sällan :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar