4 februari 2010

Nya vägar

Jag pratar med en god vän till mig som har arbetat och levt som musiker i hela sitt liv, och han har nu börjat plugga journalistik och jag jublar över hans beslutsamhet och vilja. Han vill vidare i livet...
Jag möter min väninna som har tagit beslutet att plugga till det hon drömt om hela sitt vuxna liv...
Jag ser på min bror som flyttar till en mindre stad och satsar på sin familj och ett ny vändning i livet....

Jag har nu suttit i min lägenhet i tre dagar pga förkylningen, hängt vid datorn, jobbat med olika projekt, slösurfat, pratat med goda vänner, tittat på TV, vilat, gått korta promenader med nosen och funderat... och idag när jag får höra om min gode vän så säger både min kropp och själ att det är dags att göra förändringarna, radikalt!
Just nu, i skrivande stund, skulle jag kunna tänka mig att byta liv totalt.... Jag vet att den känslan kommer att lägga sig (och säger jag det så är det ju så)
Jag har stark lust till förändring och det handlar bara om att gå vidare till något annat, ingen känsla av att fly från det jag har för jag har det bra, men lusten till att se vad livet mer har att erbjuda är stark just nu.

Nu handlar det om att flytta, utveckla min filosofiska sida, välja arbetsuppgifter, välja privatliv och välja fortsättningen på mitt liv :-)

4 kommentarer:

  1. Även jag väljer ny väg from idag =)
    Toklycklig!!

    SvaraRadera
  2. Jag ser fram emot att se vad livet har i beredskap åt dig. Må glansen i din blick aldrig slockna.

    Jag tror att vi alla har ett uppdrag med våra liv. Det är ingen slump att just vi finns, det finns en mening med det.

    Det gäller bara att upptäcka vad just mitt uppdrag är.

    Vi är gränsöverskridande.

    SvaraRadera
  3. Har konstaterat att hela livet består och har bestått av en massa val... Det är bara det där att välja det som är rätt just NU och försöka ta den väg som passar det skede i livet man befinner sig i just NU. Jag tror du fixar det Lisa! I dag är ju första dagen på resten av ditt liv. Läste för ett tag sedan några bra rader det stod "människan är ingen maskin, den är självaste livet". Visst är det bra?! //Ylla

    SvaraRadera