17 februari 2010

Är....

Min härliga väninna frågar via sms; "- Har du tagit ledigt från världen idag?" Jag behöver egentligen ingen betänketid för att svara henne även om tankarna snabbt går till att undra vad världen är... och den värld som innehåller Facebook, msn, mail och annat, absolut, jag tog ledigt från den ett par timmar för att återigen få besöka "bortom tid och rum"....
Jag har upplevt det direkta nuet..... Det nu som jag så ofta pratar om....

Är det meningen att jag ska förstå allt som jag får uppleva? Är det möjligt att förklara allting? Varför vill jag ha en förklaring på allt? Jag bestämmer mig för att avstå att svara på frågorna och bara låta allting vara precis bara vad det är..... Allt är bara vad det är och vad "är" är.... ja.... det som är upplevelsen i nuet..... det som är upplevelsen..... det som är...... är......

Jag blir mer och mer övertygad om att "bortom tid och rum" är en verklighet..... För jag får uppleva det och det jag får uppleva är min verklighet.... ? Verklig - het.......

2 kommentarer:

  1. Det är bara att köra på. Göra som du vill och känner i själ och hjärta hur du vill vara, leva eller inte.
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Att vara "bortom tid och rum", är för mig en stund av helighet då inget annat finns än nuet. Då får jag vila och finna stillhet i tiden.

    Att vara "bortom tid och rum" är för mig är när evigheten får bo i mitt hjärta och jag får lägga min tid i Dina händer.

    Kram Maggan

    SvaraRadera