12 februari 2010

Mitt palats

Det behövs bara lite beslutsamhet, en stund av reflektion, en stor portion vilja, återigen en rejäl insikt om att det bara finns nu, medvetenhet om att jag alltid kan vända mina tankar och tron på att Lagen om Attraktion fungerar och jag är här igen!

Känslan sprider sig i kroppen, den kroppen som bara är min.... Lånar visserligen ut den ibland både fysiskt och mentalt men den kommer alltid att bara vara min! Här bor mitt jag, mitt ego, min själ, min personlighet och mina organ som håller mig i det som vi kallar "livet" och vi vill ju alla bo så fint som möjligt och det är viktigt att ha vackra saker omkring sig för det mår människan bra av. Vi piffar ju alla mer eller mindre och njuter av det vackra så då är ju kroppen den allra viktigaste boningsplatsen ever för den har jag med mig 24 timmar om dygnet :-)
Det som är roligt med min egen kropp är att jag är den person som ser den minst i sin helhet.... Alla som jag möter och umgås med ser mig ju klart mycket oftare... och ändå, det enda jag kan göra är att ta hand om kroppen för min egen skull... vårda det hem jag har.... och det jag tar hand om räcker längre..... min kropp är mitt palats och i ett palats bor en drottning.... Jag ler när jag skriver det; i ett palats bor en drottning.... :-)

Jag är en drottning!

1 kommentar: