23 februari 2010

Full fart

Sitter i pappas lägenhet i Stockholm och har jobbat med BETA hela förmiddagen, så oerhört inspirerande och energigivande :-) Känns roligt att få lite arbetskamrater och nya uppdrag och att få utveckla det jag jobbat med i så många år tillsammans med människor som är nya för mig och jag för dom.

Tog min intuition på allvar igår och bestämde mig för att åka upp hit redan då eftersom jag visste att vädret skulle bli sämre och mycket riktigt i morse var det full kaos här igen. Gott att gå på min magkänsla, den är oftast rätt och det för att det är MIN magkänsla :-)

Fick uppleva någonting helt nytt för mig igår; för första gången i mitt liv så hämtade jag barn på dagis! haha, vilket bestyr för fröken Tilling... På med deras kläder, in i bilen, hem, läsa saga, knäckemacka och gosa i soffan tills föräldrarna kom hem... Tacksam för att jag får uppleva det och det blir säkert fler gånger för att vi alla tycker att det funkar bra.

Fjärilar i magen är en grymt härlig känsla... Jag vill uppleva den många gånger till i mitt liv och kommer att få göra det :-)

2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig tidigare tänkt att "fjärilar i magen" är något positivt, snarare tvärtom!

    För mig har dessa fjärilar dykt upp när något obehagligt har väntat såsom en besvärlig tenta eller ett otrevligt tandläkarbesök.

    Hmmm...jag ska börja tänka positivt om dessa små flygfän. Läste förövrigt att fjärilar i naturen blir allt mer sällsynt. Klimatförändringarna?

    Kom att tänka på hur glad man blir när man ser sommarens allra första citronfjäril...

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat "tant Lisa" :-) Kuligt

    SvaraRadera