24 februari 2010

Nya bekantskaper

Jag träffar så många härliga människor i mitt liv och är så glad för det, det berikar massor på olika sätt.
Jag får ta del av andras liv, ibland en kort stund, ibland lite längre perioder, ibland för hela livet. Alla människor som delar min stig oavsett tidsperspektiv gör mitt liv till vad det blir. Varje person bidrar med något som är unikt för den människan och som lägger till något unikt i mitt liv. Varje person lämnar spår, ger mig upplevelser som sen blir till erfarenheter.

Gårdagen bestod av bl a av tre möten som jag kommer att ta med mig hela livet och som kryddat mitt livsgryta;
Min släktning, som valt att byta liv igen, och som jag fick möta på ett annat sätt igår genom nya samtalsämnen som gav oss ännu en dimension och ännu ett lite starkare band, ett band som tidigare varit skört.
En jobbrelation som ger mig massor av energi och där jag kan se mig själv genom någons "nya" ögon. Där också flera nya människor flimrade förbi under en lunch och jag fick bli en i ett samtal om saker som annars kanske bara går mig förbi.
Sen en helt ny bekantskap som blev till något härligt i samtal och där jag fick inblick i hur man kan välja att leva sitt liv på ett lite "annorlunda" sätt och må hur bra som helst i det, vilket gjorde att jag fick vara lite nyfiken och undra vilket gett mig en ny vinkel på relationer. Fick också veta lite kuriosa vilket alltid är roligt att ha med sig och som jag aldrig fått veta om jag avstått att träffa personen.... personen i fråga äter flera kilo tomater i veckan! Jag ler åt minnet :-)

Det slår mig att isolering och rädsla för att knyta kontakter är det största hotet mot människans livskraft... Att aldrig släppa in nya tankar, nya känslor, nya idéer, nya funderingar mm det dödar långsamt....

Presenter jag får av människor och som får bo hos mig gör också att dom människorna liksom "lever ihop med mig" på ett nära sätt för varje gång jag ser sakerna så tänker jag och känner den personen :-)

Fjärilarna i min mage har stillat sig lite och fortsätter att göra små utflykter då och då..... Jag välkomnar dom varje gång!
Fortsätt fladdra ni vackra varelser och ge mig känslan av att livet är lika vackert, sällsynt och levande som teckningen på era sköra vingar....

2 kommentarer:

  1. Lilla gulliga Flisan, när ska du skriva en bok?

    Dina poetiska och filosofiska tankar värmer gott och tinar frusna själar.

    Kram Maggan :-)

    SvaraRadera