9 februari 2010

Lång dag

Har varit en lång och innehållsrik dag:
Möte med Lasse på Bråddway, pratade om resan i helgen, kommer att funka jättebra! Ska bli skoj

Fika med en god vän; hon är bäst på inredning och en fantastiskt vacker kvinna med massor av skaparglädje och talang! Dessutom har hon sen ett halvår tillbaka världens goaste lilla vovve :-) Cindy var måttligt intresserad...

Lunch hos en gammal elev som precis blivit kriminalinspektör, 29 år gammal. Ska sjunga på hennes bröllop i maj. Fascinerande känsla att sitta i hennes kök och prata med henne som den vuxna kvinna hon är idag.....

Blivit stoppad av polisen ffg gången med blåljus; pull over! Jag har ett elfel på mitt backljus så dom lyser hela tiden, han ville bara kolla vad det var. Tog mitt körkort och kollade upp mig.... jag var helt lugn även om det alltid känns lite märkligt att bli stoppad sådär...

Gått en långpromenad med Cindy och Eskil.... han lyssnar när han själv vill; hör bra men lyssnar nada :-)

Tagit tjuren vid hornen och ställt frågor för att slippa dra för stora växlar på något som kunde blivit ett hjärnspöke

Pratat med min kloka väninna och återigen, genom det samtalet, fått lugn och ro i mina funderingar; vi är fler!

Jag ser mina erfarenheter som genuint samlande och kommer att hitta hem fortare än jag anar...

2 kommentarer:

  1. Hmm poliser två gånger om. Vad önskar du dig igentligen ;)
    Det är en förmån att få se hur de små växer upp och stakar ut sin framtid. Kul att du får sjunga också.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Eskil är en skön hund ... haha ... härligt att följa egna viljan :-)

    Jag vill att fler vill tänka i andra banor än många gör. Jag blir ledsen när de jag bryr mig om ignorerar sig själva och ja, jag vet, vi gör alla bara det vi vill (hoppas jag) och... ja just ja, ACCEPTERA & låt andra va! (så var det ja)

    SvaraRadera