17 februari 2010

Vägvisare

Att leva i eller utanför tiden, det är frågan.....
Just nu känns det som att jag lever utanför tiden för allt vad tid heter slutar flera gånger om dagen att existera.... Jag vet att klockan går men det blir bara siffror och symboliskt för mig.... upplevelsen av tiden upphör .... Det här gör att jag har knepigt med att få mina dagar, som är uppbyggda av en viss tidsram, att räcka till och det eftersom min tid upphör att finnas flera gånger om dagen så när jag återvänder till den här klocktiden så ställer jag till det för mig... och visst, fortsätter jag att säga och känna att det är så så kommer det att fortsätta vara det....
Så jag bestämmer mig för att bara vara i det jag upplever och klockan får vara det den är för mig; nån sorts indikation och vägvisare för mig så att jag kan fungera i det samhälle jag lever i...

Bortom tid och rum existerar bara nuet och det blir min verklighet.....

Undrar hur länge jag önskat mig att leva på det här märkliga sättet med att flytta mig i energin..... ? Ska bli intressant att se vad som händer på "andra sidan" tiden.....

2 kommentarer:

  1. Det där är tråkigt när inte allt funkar. Ibland måste man ju hålla tider.
    Äh det där löser du på något sätt.
    Älskar att läsa in dina kcal här på sidan. Det ger sådan boost till att vilja göra en en bra träning. Just nu spökar ryggen och den är inte bra men ändå rätt ok.
    Jag siktar på in mig på lördag för ett tvåtimmarspass. Då ska det brännas. Frågan är om det blir löpning eller crosstrainern eller bara gå.
    Vi hörs
    Kram

    SvaraRadera
  2. Peter, känns gott att vara igång igen och få skicka mina små mess :-)
    Skönt att din kropp är på väg att bli sams med dig igen också :-)
    Vad det gäller tid så är det absolut bara en reflektion över vad tid är .... och ju mindre uppbokad jag är ju mindre får jag gjort... känns det igen? :-)

    SvaraRadera