20 februari 2010

Fusk

Wikipedia: "Fusk är metoder för att på otillåtna sätt skapa sig fördelar på sätt som bryter mot skrivna eller oskrivna regler"

När är det tillåtet att fuska? När vill jag fuska? Varför vill jag fuska?
För att skapa mig fördelar.... Fuskare är inget som någon uppskattar...
Tänker på idrottsmän som dopar sig = fusk... Att vara otrogen = fusk... Märka kort = fusk... Få svaren till kommande prov = fusk... osv

Jag lurar ju bara mig själv när jag fuskar och det kommer ifatt mig.... fusket behöver oftast rättas till i ena eller andra änden....
Det samvetet jag lever med blir stört av att jag fuskar....

I min värld behövs inga fuskare för om alla människor bara gör det dom vill så behöver ingen fuska..... och det för att ingen jämför sig med någon annan och söker mer vinning.... vinning söker jag ju bara i jämförelse med andra....

Att fuska gentemot sig själv, tulla på det jag vill, för att passa i någon annans ögon... nej tack

3 kommentarer:

  1. Att fuska ger bara en besk eftersmak i munnen, men det är mänskligt. Lika mänskligt som all annan svaghet man ibland visar.

    Den som aldrig någonsin har "fuskat" i sitt liv kastar första stenen...

    SvaraRadera
  2. Kom på ett härligt sätt att fuska här om dagen....gick på bio....många människor står lite löst kring insläpps området....jag gick igenom alla luckorna mellan människorna tills jag stod längst fram...hörde lite kommentarer om "folk som tränger sig för"....jag vände mig till dem och svepte stort och generöst och visade att de absolut skulle förbi...samma sak med några barn....gick sedan in själv....

    Det här var fusk i fuskandets gråzon men säkert en av de roligaste fuskar jag varit med om.

    LaVerne

    SvaraRadera