7 februari 2010

Prat....

Jag får från mycket oväntat håll höra: " - Är du kär och galen? ;-)" Jag frågar; "- Vadå? " Får till svar: "- Norrköping är en liten stad....."
Jag antar att det syftar på att jag häromkvällen hade en dejt och syntes ute på offentlig lokal och att det är därifrån "skvallret" kommer.... Jag reagerar enbart med känslan av trötthet... Jag svarar den här personen att det egentligen spelar noll roll vad folk säger för jag gör precis bara som jag själv vill...
Det är där jag lägger min känsla.... Jag förstår och vet att jag är en offentlig person här i stan vilket gör att jag oftast väljer att vara hemma hellre än att gå ut för att jag vet att det pratas. Det jag tänker är; jösses, jag är lite känd för att jag har ett offentligt jobb, hur har dom människor det som verkligen står i offentlighetens centrum? Ständigt påpassade i allt dom gör....
Så visst, vill människor prata om vad jag gör utanför mitt jobb så varsågoda, jag kommer att fortsätta att vara den jag är och göra det vill jag vill och jag bryr mig inget om hur det pratas, det är mitt liv som pågår och jag tar ansvar för det :-)

Jag möter en ny person och inser att jag trivs med människor som ger mig lite motstånd rent mentalt, som ifrågasätter hur jag tänker, som ber mig förklara mitt sätt att fundera, som blir genuint intresserad av det jag vill berätta om min livsfilosofi. Jag känner att mina känslor för min filosofi är starka och att jag vill utveckla det mer och mer i coachingsyfte och att det är en klar väg att gå.
Fick frågan av en person i min närhet idag vad som är prio för mig i livet och jag svarade spontant att det är att leva efter min filosofi och sen får allt annat jag önskar komma i och med det. För henne är det att ha en relation så vi prioriterar olika och det är härligt att se att vi alla gör våra val :-)

Den här helgen har gett mig ännu fler perspektiv i det som är mitt pågående liv; fått uppleva ett fantastiskt smakfullt hus och känner verkligen för att flytta (blir inom stan för er som frågat lite oroligt ) och göra en ny boplats till min egen. Vill att det ska gå snabbt nu med att flytta, för jag är sugen! ; jag är en social varelse som vågar möta nya människor och i dom mötena växer jag för varje gång; jag ger min val av yrkesbana ännu en granskning under lupp och tittar på vad jag verkligen vill; jag låter mig själv vara som jag är även när människor säger till mig att dom uppfattar mig som nånting annat än det jag är och jag är stolt i att vara jag!

Nu blir det till gymet ffg på två veckor, vill se hur jag ligger till rent konditionsmässigt och ser fram emot fortsatt träning flera gånger i veckan....
Ska hämta min älskade nos också :-)

Det är dagarna som går som är livet..... Det är dagarna jag fyller med upplevelser som är livet.....

3 kommentarer:

  1. Heja Lisa. Men ta det lugnt nu och bli inte besviken om du känner att tar emot lite du är snart ifatt igen.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Nu när grekiskan på allvar griper sina klor i mig och tankarna om misslyckande vill tränga fram, kan jag höra hur du ber mig att tänka positivt och visualisera mitt mål.

    Jag torkar vanmaktens tårar och reser mig upp.

    SvaraRadera
  3. Fina Mahgan!
    Skriver om dina ord till hur jag vill se dom i min värld:

    "Nu när grekiskan äntligen kan ta plats i mina tankar och känslor och jag känner att jag bara kan lyckas, kan jag höra min väns ord som jag gjort till mina egna om positivt tänkande och visualisering av mina mål :-)
    Jag andas djupt och innerligt och står stadig i min önskan och vilja"

    Kram

    SvaraRadera