11 februari 2010

Målfokusering

Jag vet exakt vad jag behöver göra för att nå mina mål:
Ha en brinnande längtan och lust till det jag vill.
Umgås och prata med personer som vill samma sak som jag, som jobbar både fysiskt och mentalt åt det hållet och som enbart stöttar positivt.
Titta på, läsa om, umgås och prata med personer som uppnått det jag vill uppnå och genom det om och om igen se att ALLT är möjligt.
Jag har dragit till mig så mycket inspiration idag enbart genom att titta på personer som presterar och gör det dom vill; "Biggest Loser" och "Mästarnas mästare"..... vilka enorma målfokuseringar! Vilka segrar! Skridskoåkaren Tomas Gustavsson säger: "- Fokus handlar om att koncentrera sig på dom saker man kan påverka och att vara närvarande"

Har också pratat med personer som är kontrast till det jag vill ha vilket också inspirerar mig men på ett annat sätt. Den kontrasten kan dock bli så stark att jag tillåter den att drar mig ifrån mitt större fokus och min större längtan och det är något som jag tycker är intressant; att kontrasten oftast är enklare att välja.... varför?! Jag vill veta!

Jag letar just nu efter den fysiska utmaningen, jag har min lust till den och jag gör saker i den riktningen och den lusten och glöden blir starkare för varje dag. Så vad hindrar mig från att enbart sätta mig i just dom situationer som gör att jag kommer närmare mitt mål? Finns bara ett svar; Jag själv! Så alltså; jag själv är den enda som sätter mig i rätt situationer som gör att jag kan målfokusera och vinna!

Om tre och en halv vecka så ska jag ge en enerigboost till bland andra ett gäng vältränade, kända idrottsmän och jag vill vara i så god form det bara går till dess, och bara av anledningen Må Bra och det blir verkligen ett "Mission Possible" :-)
Ska till och hem från Riga och då står det fokusering på mitt schema och jag vet precis hur jag ska göra :-)

Klockan går och tiden står stilla..... och jag har haft besök av latmasken...

3 kommentarer:

  1. Som sagt fokusera på dig själv, var dig själv och ge gärnet. Tänk inte på vilka som sitter då för då fölorar du fokus.
    Kör hårt tjejen och jag lovar att du har en pådrivande coach här om du vill :)
    Så idag har du väl planerat in ett besök på gymmet, eller.....;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Japp, idag blir det gymet :-) Jag har mitt fokus inställt och det är gott att få fundera och reflektera över hur det funkar på hjärnkontoret, ja, du vet ju :-) Alltid ett trappsteg till mot målet :-)
    Tack för att du finns där!

    SvaraRadera
  3. Det är intressant hur vi alla prioriterar angående fokus. Trippar iväg o bloggar lite :-)

    SvaraRadera