27 februari 2010

Irritation....

Det var länge sen jag kände känslan av irritation men nu är den här.... Den får stanna en stund och jag har lyft upp den, tittat på den, vridit och vänt lite och ventilerat den..... Det förvånar mig lite att jag odlar den känslan men det är ok :-) Att acceptera den och att sen välja vad jag vill göra med den är det enda som gäller....
Irritation... handlar det om att ta ansvar för någon som jag ska avstå att ta ansvar för? Handlar det om att jag ser mig själv i personen ifråga, minns känslan och vill lämna den?

I irritationens fotspår följer att prata om människor med andra människor istället för med personen det rör...
Irritationen föder spekulationer som kan vara helt fel....
Irritationen ger fokus på det som är dåligt för mig...
Irritationen gör mig okoncentrerad......

Så, ett samtal med en härlig väninna, några djupa andetag, massor av härlig musik och jag har lämnat irritationskänslan bakom mig för den här gången.... Skönt!

2 kommentarer:

  1. Livet innehåller allt. Det är bättre att lufta alla känslor och ta itu med dem än att trycka undan dem.
    Ha det gott
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så bra att du har hittat olika sätt att lämna irritationen bakom dig. Tänk vad musik och goda samtal kan göra underverk!

    Ännu en mänsklig sida och ännu ett mänskligt tillkortakommande!

    Att vara människa är inte enkelt... ;-)

    SvaraRadera