15 februari 2010

Förflyttning

Jag får uppleva att jag kan förflytta mig i energin.... Det är egentligen en obeskrivlig känsla.... Hur ska jag kunna förklara känslan av att vara bortom tid och rum? Jag har min fysiska kropp på ett ställe medan mitt "jag" förflyttar sig till en annan plats och jag känner det påtagligt och upplever den "andra platsen" som en verklighet.....
Min fysiska kropp kan jag bara ytterst förnimma ända tills jag åter landar i det skalet.... Kanske lite av känslan som jag kan uppleva när jag är mitt emellan dröm och vaket tillstånd....

Tiden har slutat existera under tiden mitt "jag" är på utflykt och när jag återvänder så har klockan gått iväg med en rasande fart...
Jag är helt omedveten om tid och rum när "jag" reser....
Att sen få möjlighet att möta en annan person, som upplever samma sak ifrån sitt håll, bortom tid och rum är återigen en obeskrivlig känsla....
Jag är bara tacksam och upplever så mycket jag bara får möjlighet till..... Jag lär mig att snabbare och snabbare sätta mig i "resetillstånd" vilket gör att mitt nu verkligen är det enda som finns....

När jag återvänder till mitt "skal" så infinner sig ett lugn och en vila som jag sällan upplever i den här verkligheten.... Ordet f r i d dyker upp.....

Och mitt nu finns bortom det vi kallar t i d.....

2 kommentarer:

  1. Visst är väl frid ett vackert ord? Frid som i FRI. När jag var liten "samlade" jag på vackra ord.

    Här är några exempel:
    gryningljus
    vattenblänk
    koltrast
    andedräkt

    Jag tror att jag ska fortsätta samla på vackra ord.

    SvaraRadera
  2. .......konstigt...känner precis samma....kan det vara en tillfällighet.....:-)......

    SvaraRadera