11 februari 2010

Ord, ord, ord........


Så trött av alla ord...... undrar hur många ord det passerar genom mitt huvud varje dag.... eller på bara en timme......?
Till slut så orkar jag bara säga; vi slutar att prata om det här nu..... Det tar stopp, mina ord kastas som mot en stenmur och studsar tillbaka och lägger sig som en tjock kofta över hela mig.... dom stannar där, ingen vill svara och föra min ord vidare för att utvecklas..... orden förblir svarslösa.... det är bara ord..... ord som redan finns, som redan är skrivna och sagda såå många gånger..... o r d .....

Jag byter sinne och njuter av den vackra husväggen som Cindy och jag fick uppleva i morse... efter underbar fotvård och innan tandläkarbesök.....

Eskil gillar mig..... :-)

2 kommentarer:

  1. Jag läste att kvinnor har 20000 ord att spendera per dag, medan män endast har 8000 ord att fördela under dagens lopp. Intressant då det kan förklara varför män inte är pratsugna när de kommer hem från jobbet...OBS! Hög generaliseringsgrad här! ;-)

    Vårt språk gör oss unika men orden gör oss trötta ibland - de dränerar oss.

    Tänk när jag fortfarande har 5000 ord kvar på min dag men jag ändå känner mig tom på ord...

    SvaraRadera
  2. Det här är enormt intressant! Är det så stor skillnad 20000 - 8000? Kan ju förklara varför kvinnor alltid vill prata mer än män (och jag följer din höga generaliseringsgrad där ;-)
    Tack för att du delar, så härligt att få nya insikter och nya vinklar...

    SvaraRadera