2 december 2010

Peace on earth

Den här texten kom till mig för ett par dagar sen när jag letade nya julsånger att sjunga. En sång och framför allt en text som ställer så många frågor som, i mitt liv, är högst relevanta.
Svaren på hur och vart vi ska gå härifrån och in i en ljusare framtid tror jag finns inom oss, det enda, första och bästa stället att börja med förändring dvs om vi VILL ha till en förändring...

Som sången säger; "Det är mycket prat men väldigt lite konkret förändring."
Vill vi fortsätta att leva i en värld där det onda har makten så kan vi fortsätta som vi gör just nu. Själv vill jag hela tiden se det goda i oss människor och när vi låter det goda råda så blir det den starkaste ledstjärnan. Mycket prat och lite verkstad kan förändras och bli mycket verkstad och lite prat för när vi alla känner det på insidan så kan vi sluta prata om det och bara leva.

"Hur kan vi hela världens sår när vi inte ens klarar av att hela våra egna?"
Det är så viktigt att börja med oss själv in i minsta detalj. Allt jag vill möta och bemötas av börjar hos mig själv, det finns ingen möjlighet att det ska ligga utanför mig eller vara någon annans ansvar, det kommer alltid att vara så att det är JAG som har ansvar för mig själv och mina handlingar.

"Var finns det goda (Gud) i våra liv?"
Jag tror på att sluta leta efter det goda utanför oss och istället börja känna det inom oss, först då kan vi få till en förändring som är hållbar. Så länge jag letar efter det goda utanför mig själv så kommer jag att förbli tom och sökande och bara se andra människor som har funnit det goda. Det tills jag tillåter mig själv att känna att det finns i mitt hjärta och min själ och när jag erkänner känslan så är det den som styr hur jag lever och då förändras jag och förändringar sker även i min omgivning.

Vilken värld det kommer att bli den dagen när vi alla hittar känslan av det goda inom oss, vilken underbar känsla och vilken fröjd och frid!

How can we have peace in the middle east, when there's none at home?
How can we have understanding in the land, when there's none in the women and there's none in the man?

How can we heal the wounds of the world if we cannot heal our own?
Where does this peace on Earth begin if not in the home?

Where do we go now? Do we let the devil win? Or do we get up and fight?
Surely we know how to comfort all our fears
Put an end to the violence. Put an end to our tears

There's too much talk about it and too many walkers out here!
Tell me where is the love? Where is God in your life?
To my left a woman abuses her children
To my right somebody's beating their wife
Tell me where is the love? Where is God in your life?

How can we heal the wounds of the world if we cannot heal our own?
Where does this peace on Earth begin if not in the home?

KEKE WYATT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar