12 december 2010

Familj


Jag lever just nu ett liv som jag verkligen önskat mig och det finns få saker som jag fortfarande vill ändra på eller jag ska snarare säga som jag vill uppleva på ett annat sätt. Att få ha en familj nära en hel helg med allt vad det innebär av värme och närhet är något jag är tacksam över varje gång jag landar i nuet och insuper den känslan.

Igår tittade jag på min telefon innan jag skulle gå och lägga mig och insåg att ingen sökt mig den vägen på över ett dygn, ingen hade skickat mess och ingen hade skickat mail. Jag fick nån sorts flashback och insåg att så var det när jag var singel också och då valde jag att söka upp mina vänner eller min familj för att vara utan ensamheten en stund.
Nu är jag själv i en familj och jag förstår att den blir det viktigaste jag har när vi är lediga tillsammans och det blir en naturlig prioritering att vilja vara med dom närmsta.

Jag vet också att jag tyckte vanliga och stora helger var dom jobbigaste tidigare i mitt singelliv för alla prioriterade sin familj, och det med all rätt och och naturlighet, och ensamheten blev större när jag fokuserade på alla andra som hade familj. Jag insåg det och började fråga mig själv vad jag ville och löste det och fick dom helger jag önskade och mådde bra i det.

Känslan av att veta att det är så stor skillnad på singelliv och familjeliv, och jag har ju upplevt båda, gör att jag funderar över mitt egna beteende och mina behov.... Jag förstår att jag funderar och fungerar olika utifrån vilket nu jag har och alla mina val är ok och jag säger ju alltid att den viktigaste personen i mitt liv är jag.
Efter samtal med min kärlek så inser jag också att jag är priviligierad som får ha sambo och barn tillsammans en hel helg. Det finns familjer där familjemedlemmarna väljer att göra separata saker under helgerna och knappt att dom väljer att äta tillsammans och det för att få lite egen tid.

Jag har enbart lust till tid tillsammans just nu och jag har förmånen att få leva i det och jag fortsätter med det så länge jag önskar och vill det.
Jag är fylld av tacksamhet för varje dag jag vaknar upp och vet att jag får leva tillsammans, till - samman....

3 kommentarer:

  1. Totalt rätt åt dig att du har precis vad du vill =)

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara hålla med om att man fylls av tacksamhet över att ha mött den stora kärleken.

    Varje dag får man bevis på att det är rätt.

    Jag älskar att vara med min kärlek varje dag - han berikar mitt liv på ALLA sätt.

    Det är gott att vara nära.

    SvaraRadera
  3. Vi har förmånen att få leva i en Homgen & Harmonisk familj & jag är så tacksam att jag fått förmånen att träffa mitt livskärlek, dig Lisa // Kjell

    SvaraRadera