29 december 2010

Gott föder gott

Jag läser just nu boken "Bortom The Secret" och i och med det så fördjupar jag mig i Lagen om Attraktion. Jag är totalt vidöppen i själ, hjärta och hjärna när jag läser och jag växer i min övertygelse om att det är rätt filosofisk väg att gå i mitt liv.
Jag lär mig att det är oerhört viktigt att ha kontakt med "Anden", ett annat ord för mitt jag, och att hålla egots starka röst en bit ifrån mig.
Egot söker hela tiden bekräftelsen genom "se mig!" och vill önska prylar och saker för att just synas och är titt som tätt så får den som önskar sig saker med och genom sitt ego känslan av att det här med LoA fungerar ju inte; jag får ju aldrig det jag önskar mig!
Jag läser och förstår på djupet att när Jaget vill något annat, och nåt annat är alltid det som är bättre för mig, så är det Jaget som vinner och Egot reagerar med att just bli frusterarad av att misslyckas.

Att hitta till Jaget hela tiden i mitt liv och att lyssna till det innan jag går till Egot känns så skönt, så fantastiskt skönt. Och när jag lyssnar till Jaget så trycker jag undan Egot och det får ingen rum på min spelplan.
Att önska och följa Jagets röst gör också att jag gör saker i mitt liv som är till gagn för andra; jag använder helt enkelt dom gåvor jag förvaltar. Så gott föder gott som föder gott osv.

En av mina funderingar är på vilket sätt jag kan få människor att förstå att det här med LoA fungerar. Jag lär mig massor av att samtala med människor om det som ligger dom nära och ibland får jag t o m frågan om jag vill lyssna och reflektera över saker utifrån min synvinkel och det gör jag gärna för det är då jag lär mig. Numer så spar jag på mina kommentarer helt tills jag lyssnat färdigt och sen börjar jag samtala utifrån mitt filosofiska livsläge.
Och när jag tänker ett varv till, just nu när jag skriver, så inser jag att det är när jag slutar att fundera över HUR och enbart gör, det är DÅ det händer; jag når fram till människors hjärtan och dom får med sig något som dom sen får göra vad dom vill med.
Jag vet att jag är en "görare" så jag fortsätter att göra, det brukar bli så bra så...

Det jag också vet är att det jag en gång fått veta kan jag aldrig mer vara ovetande om och DET är en mäktig insikt.

1 kommentar:

  1. Gittan med familj var hos oss idag på mat. Vi pratade om allt möjligt, bl a med värme om dej med tanke på Lagen om Attraktion. Du sår frön!

    SvaraRadera